Integritetspolicy

Integritetspolicy för webb-besökare

Observera att denna policy gäller för besökare på webben. Vill du läsa vår policy för hur vi hanterar medlemmars personuppgifter, hittar du den här.

Bakgrund

Våra hemsidebesökares integritet är väldigt viktig för oss, och vi är fast beslutna att skydda den. Denna policy förklarar vad vi gör med dina personliga data.

Genom att samtycka till att vi använder kakor i enlighet med villkoren i denna policy när du besöker vår hemsida för första gången tillåter du oss att använda kakor varje gång du besöker vår hemsida.

På den här sidan kan följande personlig information samlas in:

Följande typer av personlig information kan samlas in, lagras och användas:

  1. information om din dator, inklusive IP-adress, geografisk plats, webbläsartyp och -version samt operativsystem;
  2. information om dina besök på och din användning av denna hemsida, inklusive referenskällan, besökets längd, sidvisningar och hemsidans navigeringsvägar;
  3. information som du anger när du registrerar dig på vår hemsida, till exempel din e-postadress;
  4. information som du anger när du skapar en profil på vår hemsida, till exempel ditt namn, kön, relationsstatus, din födelsedag, dina profilbilder, intressen, hobbyer samt uppgifter om din utbildning och anställning;
  5. information som du anger för att prenumerera på våra e-postmeddelanden och/eller nyhetsbrev, till exempel ditt namn och din e-postadress;
  6. information som du anger när du använder vår hemsidas tjänster;
  7. information som genereras när du använder vår hemsida, inklusive när, hur ofta och under vilka omständigheter du använder den;
  8. information som har att göra med allt du köper, tjänsterna du använder eller transaktioner som du gör via vår hemsida, inklusive ditt namn, telefonnummer, din adress, e-postadress och dina kreditkortsuppgifter;
  9. information som du publicerar på vår hemsida med avsikt att publicera den på internet, inklusive ditt användarnamn, dina profilbilder och innehållet i dina inlägg;
  10. information i alla former av kommunikation som du skickar till oss via e-post eller vår hemsida, inklusive dess innehåll och metadata;
  11. all annan personlig information som du skickar till oss.

Innan du lämnar ut en annan persons personliga information till oss behöver du ha den personens samtycke till att den personliga informationen både utlämnas och behandlas i enlighet med denna policy

Användning av din personliga information

Personlig information som skickas till oss via vår hemsida kommer att användas för de syften som anges i denna policy eller på de relevanta sidorna på hemsidan. Vi kan använda din personliga information för följande:

  1. att administrera vår hemsida och verksamhet;
  2. att anpassa vår hemsida åt dig;
  3. att göra det möjligt för dig att använda tjänsterna som är tillgängliga på vår hemsida;
  4. att skicka varor som du har köpt via vår hemsida till dig;
  5. att leverera tjänster som är köpta via vår hemsida;
  6. att skicka kontoutdrag, fakturor och betalningspåminnelser till dig och samla in betalningar från dig;
  7. att skicka e-postmeddelanden som du specifikt har begärt;
  8. att skicka vårt nyhetsbrev via e-post till dig om du har begärt det (du kan informera oss när som helst om du inte längre behöver nyhetsbrevet);
  9. att hantera förfrågningar och klagomål från eller om dig angående vår hemsida;
  10. att hålla vår hemsida säker och förebygga bedrägerier;
  11. att bekräfta ditt samtycke av vår hemsidas användarvillkor (inklusive övervakning av privata meddelanden som skickats via vår hemsidas privata meddelandetjänst); samt
  12. annan användning.

Om du skickar personlig information för publicering på vår hemsida, kommer vi att publicera och på annat sätt använda den informationen i enlighet med det tillstånd du ger oss.

Dina sekretessinställningar kan användas för att begränsa publiceringen av din information på vår hemsida och kan justeras med hemsidans sekretesskontroller.

Vi kommer inte att överlämna din personliga information till tredje part och som medlem kan du alltid kräva att få redovisat vilka uppgifter som finns om den samt få uppgifterna raderade.

Alla uppgifter som förbundet samlar in finns på kansliet, Myclub eller Loopia. Kansliet är ansvarigt för att förvaringen på kansliet sker på ett säkert sett och att uppgifterna ej lämnas till obehöriga. De behöriga får endast de uppgifter som erfordras för specifik uppgift.

Exempel på behöriga:

  • Kanslipersonal för utskick av nyhetsbrev och medlemstidning.
  • Förtroendevald med personalansvar
  • Förtroendevalda som är ansvariga för utbetalning av löner och arvoden
  • Kursledare
  • Personer som hanterar medlemsregistret MyClub för att hantera medlemsuppgifter som anges via webben.